Cerca dins del bloc.

dimarts, 30 de juliol de 2013

Trail running: Llançà-Coll del Perer-Santa Helena-Coll del Mosquit-Castell de Verdera-Sant Pere de Rodes-La Vall de Santa Creu-Llançà

Bé, avui tocava provar si estic o no en condicions d'anar a la cursa del Fau. Recordem: 21 km i 1000 m de desnivell positiu. Per això avui he decidit anar a fer desnivell per tal de provar diferents temes.
El primer i més essencial, si pujo quasi bé 900 m de desnivell i no quedo fos. I segon, comprovar com respon el meu castigat genoll el descens d'aquests 900 m de desnivell en un terreny força tècnic.
Bé, així doncs ben d'hora he anat cap a Llançà per tal d'aprofitar la fresqueta del matí, així com l'ombra que projectava la muntanya sobre el camí. Poc a poc, tot pujant cap al coll de Perer, he anat veient sortir el sol sobre la serra. Anar a còrrer tal com deia en Guardiola, ben d'hora ben d'hora no té preu. Llàstima que la càmera del mòbil és una merda!!!
Així doncs he anat pujant tot el que he pogut corrent, alguns trams amb molt desnivell directament caminant. De seguida he arribat al coll del Perer on hi havia la bifurcació de camins. Així doncs he tirat cap a la banda oest, direcció cap a Santa Helena.
Després d'uns quants puges i baixes, mes puges que no pas baixes, he arribat fins a la carretera que puja de Vilajuïga. D'aquí cap a Santa Helena, a on a l'últim moment he decidit canviar el recorregut. D'inici tenia pensat pujar cap al castell des de Sant Pere de Rodes, però he pensat que seria més "canyero", pujar per el coll del Mosquit. Potser fas un xic més de volta, però les vistes que et trobes són espectaculars.
Així doncs cap al coll del Mosquit, i finalment l'atac final al castell. En una hora i set minuts he fet la pujada de Llançà fins el Castell de Sant Salvador!!!
Avituallament de rigor, unes fotos i cap avall que fa baixada. La gent creu que fent trail running, un cop a dalt llavors tot ja son flors i violes. Doncs no!!!! Per mi crec que encara és més dur baixar (depen del lloc es clar) que no pas pujar!!!!! Camins de baixada molt tècnics em deixen baldats els genolls!!! I això és el que ens trobem aquí.
Primer de tot baixar cap a Sant Pere de Rodes, a on el primer tram és molt tècnic. I llavors el tram des de Sant Pere fins a la Vall de Santa Creu (Que per cert mai hi havia estat!!!!) també és molt tècnic. Bé, almenys per mi.
Finalment després de patir la baixada, arribo a la Vall!!!! I tenim l´última sorpresa del dia!!!! Sabia que quedava una pujada, però deu n'hi do, pensava que seria menys dura. Suposo que ja no estava per moltes alegries.
Però bé, un cop superada aquesta última prova he arribat de nou fins al coll del Perer, des d'on he baixat per el mateix camí que havia utilitzar per pujar.
Al final després de 2h i 11 m, 900 m de desnivell positiu i molt suar, he arribat al cotxe!!!!!

Bé, ara toca esperar demà, és quan em surten els dolors!!! :D   Si tot va bé, demà m'inscric a la cursa del Fau!!!!!! A patir s'ha dit!!!

El track

Les dades

Les fotos

Vistes de Llançà tot pujant cap al Coll del Perer

Coll del Perer

Allà dalt anem

Santa Helena

Vistes del Castell des del Coll del Mosquit

Vistes al golf tot pujant cap al castell.

Arribant al castell!!!

La Vall de Santa Creu- Centre urbà :D

D'allà dalt venim!!!

Anònim ha dit...

Vaja!!! Quina meravella de trajecte!!! Té molt bona pinta i assenyala ser preciós!!!
Tan aviat em sentí preparada el faré sense dubte!!!

una abraçada, cametes!!!

Anònim ha dit...

Ets un valent!!!!
I les vistes són precioses!!
Et desitjo una bona convalescència!!